Žiju

10.10.2021

Což je teda jednak fakt, jednak je dobrý si to po Araratu občas připomenout. Do myslí všech jsem se zapsal jako magor, tak už si to tady můžu jen užívat. V podstatě všichni Arménci mě teď představují jako Jan, the one who climbed Ararat in one day. #success

Teď už můžu navždy flexit, že jsem tam byl

Ještě před Araratem jsem chtěl na kole objet Lake Sevan, což je prostě takový must do, protože to má jen trochu přes 200 km a převýšení je tam tak 300 m. Půjčil jsem silničku, nějakou příšernou helmu a v šest ráno taxíkem k jezeru. Na začátku trochu kosa, což byl úplně zanedbatelnej problém proti tomu, že první (a taky poslední) pákovku jsem potkal po 60 km. No a pak to byl prostě na nic den. Vypadly mi z dresu prachy, který jsem dvě hodiny hledal, snědl jsem špatnou shawarmu (rozuměj kebab), ze který jsem se později poblil, a když jsem na 130. kiláku ještě píchl, tak jsem to zabalil. Stydím se. Prej by měl ale člověk mluvit o svých neúspěších, tak tady to máte.

Chtěl jsem si každopádně dát na chvíli pauzu od punku, což teda vzhledem k tomu, že za mnou přijela Markétka, nebylo úplně těžký. Nějaký památky, na národní balet, no za zmínku stojí asi jen nepodařenej výstup na Agarac, kdy jsem teda extrémně špatně odhadl počasí a kompletně jsem zmrzl. Přímo pod Agaracem je hospoda, ze který vás vykopnou, když si chcete dát jenom čaj. #armeniabesthospitalibility.

Ta zima je snad cítit i přes tu fotku

Mám překvapivě hodně školy, takže se ani úplně nenudím. Pozitivem rozhodně je, že jsme se přestěhovali do nového bytu (Hádáte, jestli jsem to musel zařizovat já? Hádáte správně). Bydlím tu já, Marco ze Švýcarska, a dva Španělé. Na tři pokoje a tři koupelny tak akorát. Můžu si teď užívat totálního luxusu, třeba že si můžu uvařit nebo se osprchovat. Neskutečný pokrok. A navíc je to asi nejlepší lokalita na běhání. A taky si konečně můžu dělat vlastní kafe.

Byl jsem na konferenci o turismu (lol). Bylo tam zadarmo jídlo, takže to je plus. Jinak pochopitelně totální nuda, kterou zachránila jen tahle otázka. What should we do to preserve armenian heritage on today Turkey's land? Odpověď? Destroy Turkey. Smál jsem se skoro sám, tak si doteď nejsem jistej, jestli to byl sarkasmus.

Taky bylo pochopitelně nějaký lezení, kupodivu je tu lezců dohromady snad 10, sorry za předchozí mystifikaci. Noravank, super lokalita na víkend. Jan, do you want some tip? I guess? Next time, don't fall in a chimney. Dík, kámo, to by mě nenapadlo, když krvácím skoro ze všech končetin. Bolí doteď. Každopádně Noravank sektor je hned vedle silnice, takže a) ÚPLNĚ všechny auta troubí, b) půlka z nich zastaví a jde si vás natáčet. Výsledkem je totální dopravní zácpa.

Jezdit pryč se dá jen taxíkem nebo stopem, kde si prostě časem zvyknete, že se různě po autě válí různě velký zbraně. Když jsem ale nasedl na zadní sedačku a týpek držel pušku s prstem na spoušti, tak jsem se i tak lehce zarazil. We were hunting, aha, hm, no to určitě :D

Vyběhl jsem taky na Azhdahak. Stala se přitom ta úplně nejvíc očekávatelnější věc ze všech, nepotkal jsem nikoho kromě 5 Čechů. Každopádně příjemných 35 km s pozitivním překvapením v podobě 10 cm sněhu na vrchol. Topový výhledy na všechny strany!

Aragac i Ararat. Sen.

Taky jsem byl volit, pochopitelně. Sebetrýznil jsem sám sebe sledováním skoro všech debat a nelituju. S velvyslancem jsme dali příjemný smalltalk, zná totiž mého profesora na MUNI. No a když jsem včera celej den sledoval výsledky, tak tady už jen jedna věc.


Všude dobře, v lese nejlíp
Všechna práva 2021
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky