Dobrej Sever

06.11.2021

Sever je dobrej. Fakt, věřte mi. Sice se tady teď stmívá už před čtvrtou, není tedy pozorovatelná Venuše a je tady zima. Sice jsem už týden neviděl slunce, jenom tady mrholí a kolce na mokrým listí kloužou. Sice je tady všechno jídlo strašně drahý, piva se čepují většinou do třetinek (nebo 0,4) a Skatteverket (finančák) mi nechce poskytnout nějaký číslo. Sice občas fakt nezvládám švédský idiomy, nechápu inside joky a nedaří se mi plnohodnotně účastnit skupinových konverzací. Sice bych si mohl stěžovat ještě o něco dýl, ale všechny ty ostatní pozitivní věci to stejně suverénně vyváží. Jag vill leva jag vill dö i Norden. Sever je prostě dobrej. A žítí na Skrindanu též.

Skrindan je náš orienťáckej haus, Skrindvägen 13. Skrindan švédsky znamená něco jako dřevěný vozíček. Nebo kočárek, co já vím. Žije nás tu 6 orienťáků z Norska, Česka a Švýcarska a předstíráme, že jsme Švédi. Někdo víc, někdo míň :) Moje pasivní norština se každopádně během podzimu rapidně zlepšila. Je to hezkej rodinej domeček uprostřed klidné čtvrti jménem Valsätra. Sice trochu dál od centra (5km, 15-25min na kole), ale všichni orienťáci bydlí na jihu - je to blízko na Klubbgården a hezký mapy. Asi nemá smysl zabíhat do detailů, prostě tady normálně žijeme. Společný večeře, BBA, koukání na seroše, casual rozhovory během připravování snídaně, každej pátek tradiční Ken's pizza, orienťácký drby, ježdění na tréninky, sauna a tak.

Momentálně ukončuju svůj první předmět - Historical Trials. Další předmět bude švédský právo. Psaní tohohle článku byla čistá prokrastinace během take-home exam. Ale vzhledem k tomu, že jsem zastáncem produktivní prokrastinace, mám z toho dobrej pocit. Produktivní prokrastinace je, když místo toho, co by člověk měl dělat dělá něco jinýho, co je ale taky potřebný, smysluplný, užitečný nebo tak. A to snad tenhle článeček bude.

Kromě kratšího take-home examu jsem poslední týdny psal i delší esej o tomhle.

Pokud máte někdo chuť se pokochat mojí špatnou angličtinou a trošku si osvěžit, proč je fajn nemít komunisty ve sněmovně, tohle je jedinečná možnost.

Taky jsem se nominoval na lobáckou Univerziádu, která bude v prosinci ve švýcarském Lenzerheide. Takže příprava je v plným proudu. Jedu dál můj švédskej trojboj - kolce, plavčo, posilko - a vyhlížím první vločky a plánuju lyžování ve Falunu (EDIT - 8.11 proběhlo oboje). Běhání zařazuji jednou dvakrát týdně, nechci nic uspěchávat. Ale trochu mě to trápí, protože možností super tréninků je tady třeba nekonečno :(


Málem bych zapomněl na svoje dvě nový rubriky!

Největší fail je asi plat za moji práci. A ten je konkrétně 0 SEK. Sice se mi podařilo zařídit si švédský bankovní účet, ale bez samordningsnummer (spešl čísla od Skatteverketu), nemůžu podepsat potřebný papíry aby mi poslali peníze. No a na Skatteverketu po mě chtějí přesně ty samý papíry, který nemůžu podepsat, aby mi přidělili to číslo. Až budete zase někdy nadávat na český úřady, vzpomeňte si na mě (a taky si zařiďte datovku). Výborný prostě, připadám si jako v Kafkově Prozessu. 

Zajímavosti vezmem tentokrát stručně. Švédsko není v NATO, je neutrální a má svoji armádu.

Všude dobře, v lese nejlíp
Všechna práva 2021
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky