Dagarna kommer och går

01.12.2021

V 8:05 se odrážím a dělám první tempo. 8 bazénů rozplavat a pak tam šoupnout něco rychlejšího kraulem. Překvapivě se dají intervaly dávat i ve bazénu, můj objev letošního podzimu. Za 40 minut jsem hotovej, ještě trocha bublinek a mizím. Cestou domů se stavím v Lidlu koupit pečivo k snídani, doma rychle posnídám s klukama a v 10 jsem ve škole. Svítí sluníčko a Uppsala je nádherná. Nejlepší začátek dne, fakt jsem si to ranní plavání zamiloval, snažím se plavat obden. Seminář mám ze švédskýho práva. Trochu paradox, že tyhle semináře jsou skoro jediná část dne, kdy musím používat angličtinu místo švédštiny. Po semináři zůstávám chvíli v právnické knihovně (Dag Hammarskjöld biblioteket) a píšu ústavně-komparativní seminárku o vyslovení nedůvěry vládě ve Švédsku, Česku a Německu. Odpo si zajdu koupit nový kolo, protože můj černej Yosemite bohužel dosloužil. Na Gottsundě máme super bike secondhand, borec pomůže vybrat, za starý kolo dostanu slevu a odjíždím spokojeně s novým za 800 SEK. Má dokonce dvě rychlosti! Na Tour de Železo by rozhodně obstálo. Pak následuje trocha chillu, serál, snaha pochopit co se děje v Česku, nějaký to jídlo, a domlouvání randíčka. V 6 večer začíná Rockgympa, tradiční pondělní tělárna OK Linné (už oficiálně mýho novýho klubu btw, pápá a díky Ärlo), kde se člověk krásně zruší. Když vylezu ven, jsem celej překvapenej. Všude je bílo a sněží, zima je tady! (22.11)


Budím se v 8:59 na nádraží ve Falunu. Z Uppsaly vyrážel vlak v 6:55, šílený tohle vstávání o půlnoci :D Ale co má člověk dělat, když chce stíhnout dvě fáze na lyžích za světla :) Na Lugnetu je zatím jen 1km kolečko umělýho sněhu, ale Univerzidáda se blíží. (SPOILER: neblíží, 29.11 ji bohužel zrušili). Dopoledne najíždění objemu sám, odpoledne nějaký rychlejší úseky s Bandaskou. Oběd, krátkou poobědovou pohodu a pokec mi poskytl Bandaska ve svém PinkHousu, díky! Po třetí dorážím na nádraží, na oranžovém nebi pozoruji Venuši a Jupiter a mám dobrej pocit ze super lyžování. Cestou se snažím připravit prezentaci o švédským trestním právu, ale moc mi to nejde, únava se hlásí. A z nádraží rovnou do práce. Zbytek večera pak obsluhuji pivochtivé Švédy v hospodě mýho studentskýho spolku - Gästrike-Hälsinge Nation. Míchám drinky za barem, nosím hamburgery, čepuju třetinky a půllitry nebo sbírám nádobí. Dneska mám jen krátkou směnu, takže se v 10 loučím a valím na Skrindan dodělat tu prezentaci. Bohužel/bohudík jsou kluci ještě vzhůru, takže se zaseknu s nima a s prezentací začnu až před půlnocí. Nojo, klasika. (25.11)

Vstávačka v 7:48. Už se rozednívá, ale v mým pokoji je ještě tma. Natáhnu na sebe dedáče a podkolenky. Dojdu do kuchyně, kde se mi kluci vysmějou protože venku je -6. Po rychlé snídani vyměním dedáče za teplejší elasťáky. Vezmu buzolu, teplý věci na převlečení a tyčinku. O půl sedám do auta a vyrážíme na trénink. Po chvíli přiejedeme někam doprostřed švédskýho venkova. Všude bílo, je mi kosa. Nazouvám hřeby, rukavice, mapu do mapníku a vybíhám. Yes, přešně kvůli tomuhle jsem se stěhoval do Uppsaly. Jedná se o jeden z mapáčů UTH (Uppsala Träningshelg), neformálního soustředka na hezkých mapách v okolí. Hodinka a 10 kiláčků mi naprosto stačila, protože odpo nás čeká ještě nočáček a já mám dneska v plánu poprvé od zranění v červnu jít dvě orienťácký fáze v jeden den. Návštěvnící na Skrindanu připravili tacos k obědu pro všechny, fandili jsme Makule na SP v Östersundu, pak jsem nějakou dobu makal na švédštině a ve 3 jsme vyrazili na nočák. Ze začátku dobrý, ale pak jsem na jedné farstě ztratil kontakt se skupinou, přišel menší žakýtek a najednou šla do háje i koncentrace. Hold, nebude to jednoduchý. Z tréninku jsme jeli přímo na klubku OK Linné. Tradiční kombinace sauna, společná pizza a společenský aktivity byly hezký zakončení náročnýho dne. (27.11)

Ráno se budím s východem slunce, krásně jsem si pospal ;) Hned po probuzení dávám jógu, nohy jsou ztuhlý po včerejší Tisdagsbaně (úterní standardka). Bouchli jsem tam 17 km po zmrzlých pěšinkách a terénem na Nåstenu, naprostá paráda. Po krátkým posilku a cvicích na koleno (u kterých poslouchám švédskej podcast o nové premiérce Magdaleně Andersson) následuje pozdní snídaně s klukama. Dělám trochu školy, trochu švédštiny, volám s tátou a čtu si. Pak si dokonce na chvilku zdřímnu, no neber to. Budím se někdy po druhé, dám si pár Pepparkakor a Polarbröd, rychle na sebe oblíkám běhací věci a vyrážím roznášet kontroly na Nåsten, než bude úplná tma. Slunce tu teď zapadá v 14:55. A každý den se to o 2 minuty posouvá. Nádherný proběhnutí a příjemný pomapování, ale -12 není zrovna teplota na bytí venku, takže hned po příjezdu domů rychle mířím do naší sklepní sauny rozmrznout. Po posaunové relaxaci vyrážím do města, protože v 17:30 začínám v práci. Cesta trvá 15-20 minut. Nejhorší je začátek, než se člověk zahřeje. Pak už je to lepší, ale stejně prsty a obličej dostanou. Během cesty vždycky poslouchám nějakou švédštinu nebo songy, takže to uteče rychle. Hostů zrovna moc nebylo, takže velkou část večera jsme strávili klábosením, ať už se zbytkem personálu, nebo s pohodovýma zákazníkama. V 11 začal úklid a přesně když obří Uppsalská katedrála odbíjela půlnoc jsem se vydal noční vymrzlou Uppsalou zpátky směr Valsätra. Za tři písničky Dire Straits jsem byl doma a padnul jsem do postele, protože v 8 ráno mě čekají intervaly v bazénu s klukama. (1.12)


No a takhle nějak si tady žiju. Samozřejmě, že ne všechny dny jsou takhle zajímavý a plný aktivit, nejsem superman. Občas se za celej den vlastně nestane nic zajímavýho. Ale o takových dnech je nuda psát, takže jsem je přeskočil (to však neznamená, že takový dny nejsou). Co dodat?  Dagarna kommer och går a musím říct, že mě to fakt baví. 

Dnešní fail

Zkoušeli jste někdy učit Nora rapovat Gleba? No tak asi tak :D

Dnešní zajímavost

Napadlo vás někdy, že Česko má naprosto dokonalej tvar země na předpověď počasí? Naše krásná zemička se přesně vejde na obdelníkovou obrazovku. A teď si přestavte mapu Švédska. Předpověď počasí ve Švédsku vypadá jako obří mapa severní Evropy, kde se sice dozvíte jaký počasí mají v Irsku, Murmansku nebo Litvě, ale rozdíl mezi Stockholmem, Uppsalou a Falunem je skoro nerozeznatelný. Zdravím do Chile. 

Všude dobře, v lese nejlíp
Všechna práva 2021
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky